Priopćenja

Porinuće obalnog ophodnog broda

U Brodogradilištu specijalnih objekata danas je porinuta Novogradnja 541.

Objavljeno: 01.07.2024.

Nakon isporučenog prototipa koji je zaprimljen u redovnu službu pod imenom „Omiš“, ovo je prvi obalni ophodni brod iz serije od ukupno pet brodova, ugovorenih za Ministarstvo obrane Republike Hrvatske.

- Brodosplitu čestitam na porinuću, a Hrvatska ratna mornarica do kraja ove godine u svojoj će floti imati obalni ophodni brod namijenjen Obalnoj straži, poručio je ministar obrane Ivan Anušić te dodao da se dovršetkom ovog projekta nastavlja modernizacija i osnaživanje HRM-a. 

Nakon potpisivanja ugovora o izmjeni i dopuni ugovora o gradnji obalnih ophodnih brodova u ožujku ove godine, kojim je reguliran način i rok završetka novogradnje 541 svi dinamički planovi ostvaruju se u punom opsegu. Rok isporuke za prvi brod iz serije je do kraja 2024. godine.

Brod je dug 43,16 metara i opremljen je daljinski upravljanom oružnom stanicom s automatskim 30 mm topom te dvije ručno upravljive strojnice 12,7 mm i četiri ručna prijenosna protuzrakoplovna raketna sustava. Kapacitet broda je 17 članova posade, uz autonomiju plovidbe od 10 dana. Brzinu od 28 čvorova osiguravaju mu glavni brodski motori snage 2 x 2525 kW (2 x 3386 konjskih snaga).

Već samom isporukom obalnog ophodnog broda 'Omiš', koji je svojim tehničkim i plovnim karakteristikama znatno unaprijedio sposobnosti Hrvatske ratne mornarice (HRM) i Obalne straže RH, doprinijevši jačanju pomorske sigurnosti te učinkovitijem nadzoru i zaštiti hrvatskih prava i interesa na moru. Pripadnici HRM-a na dosadašnjim zajedničkim vježbama izrazili su veliko zadovoljstvo brodom OOB-31 'Omiš', a i mi smo zadovoljni što smo u suradnji i uz nadzor MORH-a izgradili izvrstan brod dok će brodovi u seriji imati čak i niz dodatnih mogućnosti u skladu s razvojem tehnologije i praktičnih iskustava.

Novogradnja 541 ima potpunu nuklearno-biološko-kemijsku zaštitu, mogućnost hermetičkog zatvaranja te brodsku dekontaminacijsku stanicu. Također posjeduje brzu jet-brodicu krutog trupa za šest potpuno opremljenih pripadnika posebnih snaga, koja se sa krmene rampe može ispustiti u vožnji matičnog broda, a postiže brzinu od preko 40 čvorova. U svrhu smanjenog termalnog otiska prema potrebi, brod prebacuje ispušni cjevovod ispod vodne linije.

Brod je opremljen između ostalog i dnevnim kamerama visoke rezolucije za detekciju i praćenje ciljeva, zatim termalnom kamerom za detekciju ciljeva na velikim udaljenostima uz dva specijalna dalekozora za noćno motrenje. Za gašenje požara na drugom brodu ili na obali, na palubi kormilarnice ugrađen je vatrogasni top kapaciteta 1250 litara u minuti i dometa 50 metara.

Posada broda upravo prolazi teoretski dio obuke prema strukama i upoznavanje s brodskim karakteristikama, upravljanjem i održavanjem koju provodi graditelj.

Nakon današnjeg porinuća broda u more, nastavit će se radovi završnog opremanja i uređenja uz istovremena ispitivanja ugrađene opreme i sustava za vrijeme dok je brod još u luci te vrlo brzo nakon toga kreću i propisane probne vožnje te bojevo gađanje.

Povratak

Ova web stranica radi boljeg rada i poboljšane funkcionalnosti koristi kolačiće (eng. cookies) i slične tehnologije. Ako nastavite s pregledom stranice, smatrat ćemo da ste suglasni s navedenom uporabom. Više informacija »