Brodogradnja

Obalni ophodni brodovi

Obalni ophodni brodovi OOB-31 „Omiš“ i OOB-32 „Umag“ izgrađeni su za Ministarstvo obrane Republike Hrvatske.

Brodovi su duljine 43,16 metara i opremljeni su daljinski upravljanom oružnom stanicom s automatskim 30-milimetarskim topom, dvjema ručno upravljivim strojnicama kalibra 12,7 mm te četirima prijenosnim protuzrakoplovnim raketnim sustavima. Oružna stanica omogućuje daljinsko upravljanje te posjeduje integrirani elektro-optički sustav senzora za autonomno djelovanje, stabiliziranu kupolu, automatsko praćenje cilja te mogućnost ispaljivanja 200 projektila u minuti, pri čemu je učinkovita i danju i noću.

Trup ophodnih brodova izrađen je od čelika povišene čvrstoće AH36, dok je nadgrađe od aluminijske slitine. Njihova konstrukcija osigurava nepotopivost čak i u slučaju naplavljivanja dvaju susjednih odjeljaka u trupu, primjerice obje strojarnice. Također su opremljeni sustavom za zaštitu od nuklearno-biološko-kemijskog (NBK) djelovanja, koji uključuje filtroventilaciju i hermetizaciju radnih i stambenih prostora.

Na krmenom dijelu brodova nalazi se rampa s diverzantskom brodicom krutog trupa duljine 7,7 metara, predviđenom za šest članova posade. Pogonjena dizelskim motorom, brodica postiže brzinu do 40 čvorova i ima autonomiju plovidbe do 60 nautičkih milja.

Kapacitet ophodnih brodova je 17 članova posade uz autonomiju plovidbe od 10 dana. Vrlo su učinkoviti u pomorskom presretanju, postižući brzinu od 28 čvorova zahvaljujući glavnim brodskim motorima snage 2 × 2525 kW. Posebna prednost je optimizirani brodski sustav, koji omogućuje doplov od 1000 nautičkih milja pri brzini od 15 čvorova s jednim punjenjem goriva. Inovativni dizajn trupa i vrhunska plovidbena svojstva osiguravaju iznimnu ekonomičnost, što rezultira značajnim uštedama u odnosu na slične brodove.

Obalni ophodni brodovi Obalne straže i Hrvatske ratne mornarice „Omiš“ i „Umag“, opremljeni su suvremenim radarskim, komunikacijskim, oružnim i propulzijskim sustavima. Zahvaljujući izvrsnim pomorstvenim sposobnostima, mogu isploviti i djelovati čak i u uvjetima kada to nije moguće za plovila drugih hrvatskih službenih institucija.

Jedan od primjera njihove učinkovitosti zabilježen je u ožujku 2024. godine, kada su članovi posade broda „Omiš“ uspješno prevezli hitnog pacijenta s otoka Visa do Splita, unatoč izrazito teškim vremenskim uvjetima, noći i snažnom grmljavinskom nevremenu.

Uvođenje ovih brodova u operativnu uporabu predstavlja nastavak procesa modernizacije i razvoja novih sposobnosti Obalne straže i Hrvatske ratne mornarice. Osim što ovaj projekt donosi značajne reference brodogradilištu Brodosplit, njegov najvažniji cilj je povratak u nišu ratne brodogradnje.

Povratak

Ova web stranica radi boljeg rada i poboljšane funkcionalnosti koristi kolačiće (eng. cookies) i slične tehnologije. Ako nastavite s pregledom stranice, smatrat ćemo da ste suglasni s navedenom uporabom. Više informacija »