Jedrenjak 'Golden Horizon' najveći je brod s križnim jedrima na svijetu. Radi se o svojevrsnoj replici čuvenog jedrenjaka France II koji je izgrađen 1913. godine. Brod je dug 162 i širok 18,5 metara i ima pet jarbola s 36 križnih jedara ukupne površine 6.345 kvadratnih metara. Najveći jarbol visok je impresivnih 63 metra i težak 24 tone, a najveći križ dug je 31 metar.
Luksuzni brod može smjestiti do 324 putnika i dizajniran je za putovanja prema tome "kamo vjetar i morske struje odnesu brod''. Plan je da se stalno bude u pokretu, i plovi oko svijeta. Golden Horizon omogućava gostima da istraže svijet i oceane na održiviji način. Jedinstveno, sva putovanja planirana su na temelju prevladavajućeg vjetra i struje diljem svijeta, često prateći tradicionalne trgovačke rute; pravo pomorsko iskustvo.
Brod nudi vrhunsku hranu i uslugu te privlači sve one koji žele obići svijet na malo drugačiji način. To uključuje sofisticirani program obogaćivanja i dobrobiti, kao i, za one koji žele, prilika za iskoristiti mogućnost bavljenja vodenim sportovima iz pripadajuće marine.
Golden Horizon osobna karta:
- Ukupna duljina: 162,2 metra
- Ukupna širina: 18,50 metara
- Maksimalni gaz: 6,40 metara
- Istisnina: 8784 tona
- Površina jedara: 6345 četvornih metara
- Brzina: 10 do 17 čvorova
- Kabine: 140
- Gosti: 274
- Posada: 157
Jedrenjak je dug 162 metra i nosivosti 2000 tona, ima pet paluba, a na njemu može biti smješteno 274 putnika u 140 luksuznih kabina, te 157 članova posade. Luksuzno je uređen, ali sa štihom i atmosferom koji podsjeća na stare jedrenjake. Ima prostor za biblioteku i velike salone, od čega se jedan proteže na tri palube.
Na jedrenjaku je ugrađena najmodernija navigacijska i komunikacijska oprema, svaka kabina ima internet, telefon, televiziju, glazbu i ostala sredstva zabave, a cijeli brod je pokriven Wi-Fi signalom. Na otvorenim palubama su tri bara i tri bazena, od kojih jedan namijenjen za ronjenje te kuhinja koja se prostire na tri palube. Klimatizacija na brodu je izvedena prema visokim zahtjevima da bi zadovoljila komfor putnika u svim klimatskim uvjetima.
Jedrenjak je, između ostalog poseban po tome što ima mogućnost samostalnog jedrenja, bez upotrebe propulzijskih motora – feathering mode (eng. feathering - mijenjanja kuta lopatica propelera tako da se smanji otpor mora), kada se lopatice propelera sa zakretnim krilima (CPP – controllable pitch propeller) zakrenu tako da ne pružaju otpor kretanju broda kroz more.
Brzina broda kod samostalnog jedrenja je do 17 čvorova (kN), ovisno o brzini i smjeru vjetra.
Propulzija broda je dizel – električna. Dva elektro motora, po 3300 kW svaki, a energiju za njihovo pokretanje proizvode četiri dizel električna agregata ukupne snage 8300 kW.
Kod maksimalne brzine broda, pri pogonu samo motorima, potrošnja goriva je oko 2 tone dizelskog goriva (LSGO – low Sulphur gas oil), te uz maksimalni kapacitet tankova goriva od 800 kubičnih metara, ima autonomiju od oko 400 sati plovidbe (više od 16 dana). Uz mogućnost samostalnog jedrenja i plovidbu pogonjenu samo motorima, brod ima i mogućnost jedrenja uz motor (motor sailing mode), što doprinosi smanjenju potrošnje goriva i smanjenju onečišćenja zraka.
Jedrenjak je opremljen sa šest čamaca za spašavanje koji služe i kao tender čamci za prebacivanje putnika na plaže ili manje luke, te s osam splavi, četiri sportska čamca i dva manja čamca.
Ovo je prvi jedrenjak na svijetu s ugrađenim najvišim 'Safe return to port' sigurnosnim standardima, te ispunjava sve zahtjeve američke obalne straže, kao i Službe za javno zdravstvo SAD-a. I jedini jedrenjak na svijetu koji je dobio najvišu moguću klasu za buku i vibracije.
Inovativan sustav koji se zove 'siguran povratak u luku' ('Safe return to port') novost je na našem tržištu, jer od 2010. godine postoje novi standardi za povećanje sigurnosti putničkih brodova, putnika i posade. Taj sustav zapravo znači da je sva ključna oprema na brodu duplirana zbog čega je projektirana gradnja dvije strojarnice sa svim uređajima za proizvodnju električne energije i vode, te svih sustava goriva i maziva te još jedan dodatni komandni most. Na brodu je praktički sve dvostruko, pa će se u slučaju bilo kakvog zatajenja, požara ili poplave bilo kojeg prostora ili zona na brodu moći vratiti u luku s udaljenosti od gotovo 2000 NM što je inače najudaljenija točka od kopna na moru.
Može ploviti svim morima svijeta, pa čak i po Arktiku i Antarktiku zbog čega je izgrađen u skladu sa zahtjevima za klasu leda. Predviđa se da može ploviti i do 20 čvorova uz prave vremenske uvjete i sposobnost posade. Ima zakretne propelere, pramčani porivnik te dva kormila zbog čega ima izuzetne manevarske sposobnosti.