Brodogradnja

Izvanobalni ophodni brod - korveta

Objavljeno: 15.03.2021.

Kratka specifikacija i opće značajke

 1.1 NAMJENA UPORABE BRODA

Ratni brod višenamjenske/modularne koncepcije opremanja.

 Glavne značajke:

  • Duljina preko svega (LOA) - 90,7 m
  • Visina trupa na glavnom rebru - 7,0 m
  • Projektni gaz (T) – 4,0 m,
  • Širina preko svega (B) - 13,2 m,
  • Puna istisnina (D) - 2100 tona

Brod će biti opremljen jednim presretačkom brodicom duljine do 13 m, za spašavanje i intervencijske akcije, koja će moći razviti maksimalnu brzinu od najmanje 40 čvorova i primiti i prevoziti najmanje 10 osoba. Brodica će se spuštati i podizati pomoću brze krmene rampe, na stanju mora ne većem od 4.

Brod će biti opremljen s dvije dizalice projektirane za utovar kontejnera, opskrbu skladišta tereta i podizanje opreme za uklanjanje onečišćenja mora od nafte.

Predviđen je smještaj jednog mornaričkog helikoptera (tipa NH-90 ili Sea Hawk) u sklopivo spremište na palubi. Osigurana je i oprema za polijetanje / slijetanje prema NATO STANAG standardima.

Predviđen je smještaj jedne bespilotne letjelice specijalizirane za upotrebu na moru za izviđanje i promatranje s mogućnošću prijenosa trenutnog snimanja stanja površine na matičnu jedinicu u područjima u kojima brod obavlja zadatke. Platforma helikoptera na krmi broda također će biti mjesto za upravljanje bespilotnom letjelicom.

Kako bi se poboljšala stabilnost, plovila će biti opremljena aktivnim stabilizacijskim sustavom. Brod je strukturno pripremljen za ugradnju dodatne opreme s obje strane palube mosta.

Niska silueta trupa i kompaktnost nadgrađa povoljno će djelovati na smanjenje vizualne i radarske zamjetljivosti broda. Radi smanjenja termo vizijske zamjetljivosti ispusi svih diesel motora bit će odvedeni u more. Radi smanjenja magnetske zamjetljivosti, tj. zaštite od magnetskih i indukcijskih mina, brod će biti opremljen automatskim sustavom za kompenzaciju brodskog magnetizma.

Oprema broda uključuje mehanizme, uređaje, instalacije, sustave, alate, instrumente i druge sustave koji su sastavljeni i isporučeni s brodom i potrebni za pravilno funkcioniranje.

Pogonski sustav omogućuje postizanje sljedećih parametara:

  • maksimalna brzina - 26 čvorova,
  • brzina ophodnje (ekonomska) - 22 čvora,
  • Električni pogon maksimalna brzina - 10 čvorova
  • Doplov s brzinom 16 čvorova - najmanje 3000 NM.

Da bi se poboljšala okretnost jedinice, ugrađen je pramčani porivnik.

Brod će biti opremljen navigacijskim radarima X pojasa kapaciteta najmanje 25 kW i radarima S-opsega kapaciteta najmanje 30kW. Sustav elektroničkih karata ECDIS instaliran na plovilu mora pokrivati sva navedena područja djelovanja plovila. Brod će biti opremljen VHF radio stanicom sa zrakoplovnim pojasem frekvencija, UHF radio stanicom, AIS sustavom. Brod ima sustav osmatranja dugog dometa, dnevni i termovizijski u obliku žiro-stabiliziranog optoelektroničkog senzora. Brod će biti opremljen s dva navigacijska reflektora, brodskom radio stanicom i sustavom za praćenje.

 

1.2 PODRUČJE PLOVIDBE

Neograničeno. 

1.2.1 Značajke pomorstvenosti i upravljivosti 

Brod je projektiran za: 

  • Punu operativnost na stanju mora do 5 prema WMO-u, uključujući prijem vojnog helikoptera
  • Sigurnu upotrebu (dizanje/spuštanje) RIB presretača do stanja mora 4,
  • Ograničenu operativnost do stanja mora 6,
  • Plovidba maksimalnom trajnom snagom do stanja mora 4-5 po WMO-u,

Brod će također zadovoljavati zahtjeve NATO STANAG 4154.

Upravljivost

Brod će biti sposoban za manevriranje bez pomoći tegljača ili drugog plovila pri malim brzinama, posebno pri prolasku kroz uske prolaze i kanale te pri obavljanju privezivanja i odvezivanja do snage vjetra od 8 ° Bofora, uzimajući u obzir nastale morske struje u naznačenim područjima radnji navedenih u točki. 1.3.

Upravljivost broda znači osigurati upravljivost i stabilnost kursa, kao i mogućnost hitnog zaustavljanja radi sigurnosti plovidbe, kao i udovoljavanje standardima manevriranja u skladu s IMO standardima.

1.2.2 Brzina broda 

Brod je sposoban postići brzinu od 26 čvorova u sljedećim uvjetima:

  • kompletna posada i oprema
  • 50% goriva, ulja, hrane, vode I tankova crne vode.
  • dubina mora ne manje od 30 m
  • stanje mora ne više od 2, brzina vjetra do 3.3 m/s

 1.3 POSADA, ZALIHE, AUTONOMIJA, DOPLOV 

Posada 

Brod ima smještaj za 71 članova posade uključujući:

  • 61 člana posade
  • 10 dodatnog pratećeg osoblja 

Autonomija

Autonomija broda je preko 30 dana sa 71 članova posade i pratećeg osoblja. Brod će imati osigurane spremnike za skladištenje odvojenog otpada i ambalažu u skladu s konvencijom "MARPOL".

1.3.1 Doplov

Doplov broda je 3000 NM u plovidbi ekonomičnom brzinom 16 čv, I uz pretpostavku da 10% goriva ostane u tankovima.

Materijal i gradnja

Materijal gradnje trupa je brodograđevni čelik standardnih bulb profila, I profila (trake) i rađenih T-profila. Nadgrađe će biti izgrađeno je od limova od aluminijske legure AlMg4.5Mn, standardnih I profila (trake) i rađenih T-profila.

BORBENI SUSTAV 


Korveta BIS 91 projektirana je kao ratni brod opće namjene za izvršavanje zadaća opće borbene namjene koje uključuju topnička djelovanja po površinskim, zračnim i obalskim ciljevima, efikasnu protuzračnu borbu na srednjim udaljenostima, efikasnu borbu na velikim udaljenostima po površinskim i obalnim kopnenim ciljevima, protupodmorničku borbu, te blisku protuzračnu obranu broda kao i obranu od svih vidova asimetričnih prijetnji.

Borbeni sustav za BIS 91 strukturno se sastoji od tri segmenta i to: 

  • Sustava naoružanja
  • Sustava senzora
  • Sustava vođenja-upravljanja borbenim sustavom broda (CMS – Combat management System) 

Sustav naoružanja 

Za izvođenje svih potrebnih zadaća u smislu borbenog djelovanja BIS-91 oprema se sa sljedećim sustavom naoružanja:

  1. Pramčani top – glavni kalibar 76mm (opcionalno 57mm) na pramcu broda
  2. Sustavom protuzračnih raketa s vertikalnim lansiranjem smještenim na pramcu broda iza glavnog topa
  3. Sustavom protu brodskih raketa velikog dometa smještenim na nadgrađu iza kormilarnice
  4. Sustavom lakih torpeda za protupodmorničku borbu – smještenim na krmenom djelu glavne palube
  5. Daljinski upravljivim lokalno stabiliziranim topovima malog kalibra (do 30mm), 2 kom., za blisku obranu broda – smještenim na palubi nadgrađa na oba boka broda (opcionalno i lakim raketama)
  6. Daljinski upravljivim teškim strojnicama 12,7 mm (2 kom.) za blisku obranu i zaštitu broda od mogućih asimetričnih prijetnji razmještenim po palubi nadgrađa.

Sustav senzora 

Sustav brodskih senzora potreban za efikasno korištenje navedenog oružnog sustava sastoji se od:

  1. 3D motrilačkog radara kao glavnog sustava motrenja na brodu (opcionalno i identifikacije cilja-IFF). Antenski dio sustava smješta se na vrhu jarbola dok se primopredajnik smješta u tehničku sobu u blizini BOS-a.
  2. Radarskog i EO (elektro-optičkog) sustava praćenja i upravljanja vatrom po praćenim ciljevima. Antenski dio sustava nalazi se iznad kormilarnice, dok se pomoćni sustavi smještaju u tehničku sobu na razini BOS.
  3. Protupodmorničkog sonara u trupu broda. Antenski dio-antena u trupu broda.
  4. Sustava za elektroničku borbu:
    – detektor radarskog ozračivanja (opcionalno i sustav za radarsko ometanje) ESM (ECM). Antenski dijelovi smještaju se na jarbol.
    – dva sustava za izbacivanje mamaca, jedan smješten na pramcu (pokriva pramčani sektor), a drugi na krmu (pokriva krmeni sektor).

Sustava vođenja-upravljanja borbenim sustavom broda (CMS)

CMS sustav bazira se na potpuno otvorenoj i distribuiranoj računalnoj hardverskoj i softverskoj konfiguraciji sa svim potrebnim sučeljima prema senzorskom i oružnom sustavu broda te potrebnim operatorskim panelima za kvalitetnu grafičku prezentaciju taktičke zračne, površinske i podvodne situacije oko broda u cilju analize, procjene situacije, akvizicije i praćenja ciljeva i donošenja pravovremenih odluka o djelovanju. Prezentacijski dio sustava (operatorski paneli) smješta se u BOS (brodsko operativno središte), dok se potrebni hardverski uređaji (serveri) mogu smjestiti u posebnu prostoriju.

Jezgru sustava čini veliki pokazivač mrežno uvezan sa operatorskim pokazivačima senzorskog dijela sustava (3D radar, FCR+EOS (ujedno i konzola pramčanog topa), sonar, ESM (ECM), MASS-decoy), te operatorskim panelima daljinski upravljanim topovima u cilju slanja naznake cilja kao potencijalne prijetnje.

CMS se u cilju pune operabilnosti povezuje s brodskim navigacijskim (radari, žiro, anemometar) i komunikacijskim sustavima unutarnje i vanjske brodske veze. Dio CMS je posebna žiro vertikala (laserski odnosno fiber optički žiro (3d), kao i posebni anemometar (za izračun balističkog vjetra).

 

Povratak

Ova web stranica radi boljeg rada i poboljšane funkcionalnosti koristi kolačiće (eng. cookies) i slične tehnologije. Ako nastavite s pregledom stranice, smatrat ćemo da ste suglasni s navedenom uporabom. Više informacija »