Priopćenja

Novi obalni ophodni brod OOB-32 „Umag“ predan HRM-u

Objavljeno: 17.01.2025.

U vojarni „Admiral flote Sveto Letica - Barba“ u Splitu danas je održana svečanost primopredaje i imenovanja Novogradnje 541 – UMAG, novog obalnog ophodnog broda (OOB) Hrvatske ratne mornarice, ugovorenog za Ministarstvo obrane Republike Hrvatske.

Nakon prototipa obalnog ophodnog broda OOB-31 Omiš, ovo je drugi obalni ophodni brod, odnosno prvi iz serije od ukupno pet brodova koji ulazi u sastav Obalne straže i Hrvatske ratne mornarice. Službenom primopredajom broda Umag Ministarstvu obrane RH pokrenut je dugogodišnji projekt izgradnje obalnih ophodnih brodova za Obalnu stražu i Hrvatsku ratnu mornaricu.

Izaslanstva Ministarstva obrane Republike Hrvatske (MORH) i Hrvatske vojske na svečanosti su predvodili potpredsjednik Vlade RH i ministar obrane Ivan Anušić, načelnik Glavnog stožera Oružanih snaga RH, general zbora Tihomir Kundid, te zapovjednik Hrvatske ratne mornarice Damir Dojkić. U ime Brodosplita nazočio je predsjednik Uprave, Tomislav Debeljak.

Potpredsjednik Vlade RH i ministar obrane Ivan Anušić na svečanosti je rekao: “Ovaj je brod samo prvi iz serije koji ćemo isporučiti Hrvatskoj ratnoj mornarici. Ovo je tek početak modernizacije Hrvatske ratne mornarice. Upravo smo započeli proces nabave višenamjenskog broda tipa korvete. I taj ćemo projekt modernizacije uskoro predstaviti javnosti i očekujemo da će Hrvatska ratna mornarica ubrzo biti opremljena višenamjenskim brodom tipa korveta.”

Brod će u floti Obalne straže Hrvatske ratne mornarice ploviti pod imenom OOB-32 „Umag“. Primopredaja broda izvršena je potpisivanjem Zapisnika o primopredaji. U svojstvu počasne kume ime je na svečanosti otkrila Danijela Radeka Paljuh, kći Valtera Radeke, prvog poginulog pripadnika Hrvatske ratne mornarice s područja Istre.

Načelnik Glavnog stožera Oružanih snaga RH general-pukovnik Tihomir Kundid zaželio je brodu Umag dugu i uspješnu plovidbu. Istaknuo je kako vjeruje da će brod pridonijeti višoj razini naše pomorske sigurnosti, kao i zaštiti naših granica na moru.

“Obalna straža ovim će brodom nedvojbeno podići svoju razinu sposobnosti na moru. Opremanje ovim brodom pokazatelj je tehnološkog napretka Hrvatske ratne mornarice, ali i važan element naše pomorske tradicije jer će služiti za suočavanje sa suvremenim izazovima zaštite našeg pomorskog dobra”, naglasio je.

Zapovjednik Hrvatske ratne mornarice komodor Damir Dojkić rekao je: “Biti suveren na moru, znači biti u stanju nadzirati i kontrolirati ono što se događa u vodama pod vlastitom jurisdikcijom, ne samo u teritorijalnom moru nego i u području isključivog gospodarskog pojasa, što je temeljna zadaća Obalne straže kao sastavnog dijela Hrvatske ratne mornarice. Upravo će ovaj brod unaprijediti te sposobnosti u kojima se brod Omiš već dokazao.”

- Zahvaljujem ministru obrane Ivanu Anušiću na ukazanom povjerenju. Siguran sam da možemo bez problema završiti i preostala tri broda, ali i ostvariti mnogo više. Nakon ukrajinske krize, koja nam je - ni krivima ni dužnima - odnijela preko milijardu kuna, uspjeli smo se oporaviti. Knjiga narudžbi sada pokazuje veću vrijednost poslova nego u vremenima kada su narudžbe bile popunjene za pet godina unaprijed, kazao je Tomislav Debeljak, predsjednik Uprave Brodosplita.

Međutim, brodogradnja bez potpore države ne može opstati. Trenutačno vodimo razgovore s državom vezano za garancije kako bi se omogućio nastavak projekata. Za nove narudžbe potrebno je i odgovarajuće financiranje. Oduvijek ističem kako u Hrvatskoj nemamo strukturirano financiranje brodogradnje, kakvo imaju sve razvijene brodograđevne zemlje. Nadam se da će se sredstva uskoro osigurati i da ćemo brzo započeti s velikom proizvodnjom, istaknuo je Tomislav Debeljak.

Tehničke značajke obalnog ophodnog broda

Brod je dug 43,16 metara. Opremljen je daljinski upravljanom oružnom stanicom s automatskim 30-milimetarskim topom te dvjema ručno upravljivim strojnicama 12,7 mm i četirima ručnim prijenosnim protuzrakoplovnim raketnim sustavima.

Kapacitet broda je 17 članova posade, uz autonomiju plovidbe od deset dana. Brzinu od 28 čvorova osiguravaju mu glavni brodski motori snage 2 x 2525 kW (2 x 3386 konjskih snaga).

Opremljen je, uz ostalo, i dnevnim kamerama visoke rezolucije za detekciju i praćenje ciljeva, termalnom kamerom za detekciju ciljeva na velikim udaljenostima uz dva specijalna dalekozora za noćno motrenje.

Povratak

Ova web stranica radi boljeg rada i poboljšane funkcionalnosti koristi kolačiće (eng. cookies) i slične tehnologije. Ako nastavite s pregledom stranice, smatrat ćemo da ste suglasni s navedenom uporabom. Više informacija »